vineri, 24 septembrie 2010

O oarecare doza...


Vine un moment in viata unei fete, cand trebuie sa se trezeasca la realitate, si cum unele dintre fete traiesc intr-o realitate doar a lor, realitatea colectiva doare. Asa ca scoti capul afata, te uiti stanga-dreapta vezi ce se intampla si la primul tipat bagi capul la loc in realitatea ta, pentru ca iti este frica de oamenii din afara… Nu stiu altii cum sunt dar eu ma simt mai bine in coltisorul meu de lume decat in gramada de oameni. Dintotdeauna am fost fascinata (din cand in cand indragostita) de Freud si citindu-l mi-am dat seama ca sunt cateva probleme care probabil ar putea fi tratate, si nu vorbesc aici despre narcisismul cronic despre care unii cred k sufar , nu de alta dar asemeni lui Freud eu cred ca o anumita doza de narcisism este cat se poate de normala, acum depinde si de cat de bine o tii ascunsa sau nu. Insa pana la urma o doza mai mica sau mai mare de nebunie avem cu totii (sau macar marea majoritate), si pana la urma nu toate geniile mai mult sau mai putin cunoscute au fost considerate a fi nebune? Picasso de exemplu, a schimbat ideea despre arta si pictura, cu toate ca la inceput isi ardea picturile la propriu pentru a se incalzi, a mers ceva mai departe cu toata nebunia lui si a ajuns sa-si vanda tablourile in galerii din intreaga lume, chiar daca si astazi sunt multi care nu ii inteleg picturile si cu toate ca a fost considerat a fi un afemeiat, tablourile lui emana o asa de multa senzualitate pe care probabil ca nu ar fi emanate-o daca nu ar fi fost un asa mare “afemeiat”.
Trebuie sa recunosc, ca asemeni jumatatii roz a acestui blog - ma simt foarte bine in lumea mea si am nevoie de destul de putina interactiune din afara. Nu ma atrag aglomeratiile si chiar ma scot din sarite foarte multi oameni adunati intr-un loc cu un singur scop - nu gasesc nimic mai enervant decat o turma de animale sociale care nu fac altceva decat sa cotcodaceasca in paralel pentru deliciul amatorilor. Accept in general in universul propriu oameni care au o doza mai mare sau mai mica de nebunie - asta pentru ca nu doresc neaparat sa fiu singura in lumea mea - va rog insa sa va lasati bocancii la usa, nu sunteti bineveniti cu ei! Doza de nebunie poate sa difere de la persoana la persoana, insa cel mai mult ma distreaza cei care au senzatia ca nimeni nu observa ca ei sunt un pic dusi si incearca din rasputeri sa se contopeasca cu marea masa - mai devreme sau mai tarziu se vor trezi intr-o lume a lor, singuri, fara sprijin - pentru ca nimeni nu ii va mai considera normali.
In concluzie prefer sa ma simt bine, privita rau in coltisorul meu decat sa scot capul afara unde toata lumea este “sanatoasa” si sa ma deprim de atata “sanatate”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu