miercuri, 19 mai 2010

DESPRE CRIZA.....SAU NU...

Nu cred ca exista absolut nimic ce nu s-a spus despre criza inca dinainte ca ea sa vina. Toata lumea dadea din colt in colt si se vaita. Pana acum n-am auzit pe nimeni sa fi simtit pe pielea lui criza, mai putin pe mine nu de alta, dar al meu sot, este si a fost corporatist in banca - dar asta este alta poveste. Puteti sa stati linistita pentru ca asta este inceputul crizei - veti vedea ca va fi si mai urat.
Romanii sunt facuti sa se vaite mai degraba decat sa puna osul la munca, iar lenea asta generala o sa ne omoare pe toti. Nu am auzit pe nimeni sa zica ca a ramas fara o parte din salariu si ca isi mai cauta ceva de lucru, ah dar o sa imi sariti in cap ca nu sunt locuri de munca - dar sunt daca vrei neaparat sa faci un ban in plus - de exemplu o firma de telefonie avea nevoie de operatori pentru week-end si se ofereau 600 RON pentru 4 weekenduri lucrate. Sau poti sa dai cu matura la tine pe scara - daca chiar nu iti mai ajung banii. Daar NUUU asta este o rusine! Eu una nu prrea ma vait si da, si eu am sange in vene romanesc pentru ca as avea posibilitatea sa fac ceva mai multi bani prelungindu-mi programul, dar deocamdata probabil ca nu mi-a ajuns cutitul la os - dar este posibil sa se intampla si asta. Asta ca sa exemplific prin cineva apropiat mie cum sta treaba asta cu sangele asta romanesc. Asa ca eu nu cred in cei ce se vaita si conform filozofiei mele de viata fiecare are exact ceea ce a fost in stare sa produca pentru ca ceea ce ai si ce traiesti astazi este rezultatul sumei actiunilor tale de cand te ai nascut si pana acum.

Deci da, suntem in criza - insa asa cum vedem cu totii deja aceasta abia incepe. Vreau sa ii vad pe cei care locuiesc in 2 camere cu bunicii, parintii si fratii - dar invart un volan de Audi, vreau sa ii vad pe cei care au facut credite pentru draperii, mobila si plasma, vreau sa ii vad pe cei care si-au umplut mesele de sarbatori facand credite si cheltuind niste bani pentru a dovedi cat de bazati sunt ei de fapt. Iesiti in fata si faliti-va!!! Este scurt timpul pana cand le veti pierde pe toate - cam la fel de usor cum le ati luat. Nu este necasar sa amintim de vanzatoarele de la magazinul din colt care vorbesc la telefoane de 2000 RON bucata sau care cumpara haine care nu si-le ar permite niciodata - le stim cu totii, le vedem cand cumparam paine din banii nostri munciti - nu din aceia luati de la banca. Solutia nu este neaparat sa ne luam cu totii un al 2-lea job - sa o faca doar cei care se simt constransi de situatie. Lucrezi la stat si urmeaza sa iti taie 25% din salariu ? Eeeeh ia dezlipeste fundul de pe scaun si scoate nasul in lumea reala - lumea munceste - nu sta la barfa, lumea munceste - nu invarte 3 hartii de la un birou la altul, lumea munceste - nu are program de la 8-14 cu pauza de o ora, lumea munceste - nu are spor de toxicitate in birou, lumea MUNCESTE!!! Da stim, nu suntem cu totii atat de privilegiati ca voi sa stam pe 2500 RON salariu asa ca, in fata celor ce lucreaza faceti ciocu' mic!!
Trist este ca singura solutie este sa se taie tot de la cei amarati - 15% de la pensionari este enorm!!!! Da, sunt de acord sa se taie de la bugetari, chiar 50% din salariile de peste 3000 RON, sa vada si ei cum traieste omul de rand. Vrei sa faci parte din Guvern, Parlament, Senat - voluntariat !!!!! Munca neplatita pentru patrie!! Nu la stat si la luat bani.

Acum cateva luni daca nu chiar un an vorbeam cu un prieten care are o functie de conducere intr-o companie multinationala si imi spunea ca niciodata nu ar angaja pe cineva care a lucrat la stat, pentru ca a avut o experienta neplacuta cu un "timpul trece leafa merge" venit de la stat. Asa ca este cazul sa isi bata si cineva joc de cei ce isi bateau joc de noi pe la ghisee.

Let the game begin!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu